Bare ett eple igjen

Apple har skjønt det. Ikke at de er de eneste, men de har virkelig skjønt det. De selger ett eple på markedet der de andre kun selger pærer. Ikke det at pærene ikke er gode, men hvis det bare er ett eple kan man ta mer penger – og flere er nysgjerrige på det ene eplet.

Mannen min fortalte akkurat om en kamerat av han som hadde stått på venteliste på Eplehuset i Operapassasjen for den nye iPhone4. Han var ganske høyt på listen, men da han spurte om når han fikk telefonen så lo de fordi de fikk bare en. EN.

Det ene eplet.

Apple hyper opp tingene sine så mange blir interesserte, og så står folk i kø og setter seg på venteliste for å få de få eksemplarene som kommer av telefonene. Som en kommentar i dagens DN gikk ut på: De markedsfører seg smart. Veldig smart.

Ikke det at epleselskapet er de eneste. H&M lager sine eksklusive kolleksjoner som gjør at man må fyre opp Ebay og betale ekstra for å få tak i det man vil, Mulberry lager vesker man må stå på venteliste på – og selvfølgelig mange flere.

Har du stått på venteliste for noe du vil bruke penger på?

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s