Er det på tide for oss å bli skikkelig sinte?

Det er egentlig langt utenfor hva jeg egentlig skriver om, men så saken på VG om at en fyr fant frokostblandingen sinn full av insekter.

Bakgrunnen for at jeg følte for å skrive om det var rett og slett det at jeg synes så mye av det vi kjøper er av så latterlig kvalitet i forhold til hva man skal ha at, og at det alt for ofte blir opp til oss som forbrukere å måtte ordne opp.

Enkle ting som at vi får dobbelt regning fra Get, eller at Aftenposten fakturerer oss for fulltidsabonnement selv om vi bare har helg og mye annet (Aftenposten var for øvrig flinke og ordnet opp raskt). Nå som mange har efaktura og avtalegiro er det også enkelte ganger umulig å finne ut hva man faktisk betaler for.

Selv oppleverer jeg ofte at ting du kjøper ikke er av den kvaliteten du skal forvente, at du må betale en annen pris enn det du trodde – og selvfølgelig at det er noe feil med produkter (slik som med frokostblandingen).

Skal vi egentlig godta slik? Skal det være greit å bare si «Unnskyld, altså, at vi fylte frokostblandingen med insekter» – eller er det på tide at forbrukermyndighetene (som er oss) kan gjøre noe mer?

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s