Jeg kollapset også….

Ser på VG og andre steder at Aylar kollapset under Oslo marathon.

Nå bør det poengteres at Aylar var ledsager, som er veldig bra.

Det som likevel slår meg er at det er en toppsak, den viktigste saken i hele verden i dag – søndag, at en syk Aylar ikke klarte å fullføre Oslo marathon. Nå har riktignok VG etter at de hadde denne på topp en stund skiftet det hele ut med at en eller annen Moa har scoret en mål i Tyskland så det er vel ikke viktigst lenger.

Trøsten er at omtrent i toppen kan man også teste hvilken mobil-type man er, og en fjorten-femten saker om kamper i Tippeligaen.

Er det noe rart vi blir dumme? … men ikke noe negativt om Aylar, altså. I går kunne vi jo lese ti-tolv saker om «Skal vi danse» også hvis man besøkte VG – eller Se og Hør med sport…

Og det med kollapsing? Ja, av mangelen på noe interessant å lese på VG. PS! Dagbladet har på topp en sak om hvordan utenomjordiske vesener ville sett på jorda… jaja. Merkelig nok var det faktisk en nyhet på Nettavisen og på Aftenposten – heldigvis.

3 thoughts on “Jeg kollapset også….

  1. Utrolig synd at VG er Norges størte avis.. agurknytt og kjendisnytt preger avisa, og da altså det folk diskuterer og snakker om. Leser aldri VG, kjøper den hvertfall ikke! Snakk om bortkasta peng. Vi har altfor mange i Norge som har se og hør som ukens høydepunkt.

    • Jeg er så enig med deg. Jeg løp halvmaraton og kolapset ikke… men var på jakt etter hva pressen har skrevet om det flotte løpet i Oslos gater. Det var rekordstor deltagelse, nydelig vær og stort sett bare hyggelig folk.

      Av og til nesten hater jeg norsk presse.
      Jeg skriver ikke særlig mye kritisk selv på http://www.aktivioslo.no, men det er ikke det vi driver med der. Vi skiver vel mer om livets lyse sider for vanlige folk og prøver faktisk å være en motvekt – til kjendiseriet og konflikt for en hver pris-journalistikken.

      Jeg håper at avisene kan bli mer interessante igjen. Jeg har sluttet å lese VG og Dagbladet for mange år siden i papirutgavene. Nettavisene kommer man jo ikke unna og heller ikke forsidene. Men de gjør meg rett og slett sint.

Legg igjen en kommentar

