Å jobbe for sex

Linn Skåber er en utrolig morsom dame, og hennes serie «Hjerte til Hjerte» nå i sesong to er aldeles strålende. Du kan se et hysterisk klipp her hos VG.

Faktisk er det slik at jeg nå ikke gidder å se Nytt på Nytt siden hun er borte. Jeg tror heller ikke jeg har ork til å se sexserien til NRK

Uansett ser jeg ikke ett av programmene som går på TV på TV. Jeg ser de på NRK Nett-tv, Ipad og på TV 2 Sumo – helt geniale tjenester for deg som ønsker å bestemme litt i ditt eget liv.

Så, hvorfor tittelen – å jobbe for sex? Vel, bakgrunnen er en undersøkelse jeg plutselig kom over mens jeg søkte etter noe annet om at britiske stunder jobber som prostituerte for å få råd til livet sitt. Linken var enkel – Linn Skåber har laget seg selv, med det hun kan og det hun vil. Det er veldig imponerende. Det er det motsatt av imponerende å se studenter løpe rundt med dyre vesker og alt for dyre klær – uten at de har gjort noe som helst. Jeg sier selvfølgelig ikke at alle som har dyre klær har sex mot betaling, så dum er jeg ikke. Hvis det er de samme tallene som er i England vil det uansett være veldig høyt (11 prosent sier de kan ta betalt for sex…).

Så når noen selger sex, så jobber andre for sex – for å få råd til å betale for det slik at andre skal få råd til det livet de vil ha. Så tilbake til Linn Skåber – dama som har mer baller enn de fleste mannfolk (sikkert derfor så mange mannfolk ikke liker henne, de blir redde). Hva jobber hun for? Seg selv og sitt liv, og det hun vil ha. Hun må jobbe utrolig hardt, med tv-serier, tv, show og mye mer. Det er faktisk slik at jo mer man satser, jo mer får man igjen. De enkle veiene fram til målet er ofte dumme, og dårlige.

Hun får forresten litt ekstra respekt for dette.

Legg igjen en kommentar

